Panne in de Panne...

6 juli 2023 - Den Haag, Thuis, Nederland

En zo stonden we vanmorgen, klaar om naar Antwerpen te reizen met een camper die niet wilde starten. Na een korte analyse blijkt het dat de startmotor het na 10 jaar het welletjes vindt. Terugdenkend aan de afgelopen week waren er al een paar momenten waarop in 2 of 3 keer moest starten voordat de startmotor draaiden. De ANWB was zo gebeld en niet veel later stond daar de Belgische wegenwacht bij ons op de camping. Twee keer starten en verdorie daar ging hij. Het één en ander doorgemeten maar echt met zekerheid kon niet worden vastgesteld dat het de startmotor is of het startrelais. Na wat ruggespraak hebben we besloten om vandaag direct naar huis te rijden en Antwerpen op de to-do lijst te zetten. Het was flink druk op de weg maar rond 18:00 uur waren we weer thuis. De camper is leeggehaald en de wasmachine gevuld. Morgen maar even de garage bellen en een "plan de campagne" maken.

Neemt niet weg dat we een heerlijke vakantie hebben gehad en vele nieuwe plaatsen hebben ontdekt. Op de vraag aan elkaar wat de hoogtepunten waren werd gemengd gereageerd. Maar hoogtepunten waren het zeker. Ruim 5500 kilometer hebben we onder de wielen gehad. Ik heb genoten van het maken van de verslagen en ook van jullie reacties. Het rest ons de verslagen te bundelen in een mooi album en ik hoop dat jullie ook hebben genoten van onze reis. Wie weet tot volgend jaar.

Dikke Mercie, Liefs Lettie en Mike

Een startmotor is doorgaans een elektromotor die dient om een verbrandingsmotor te starten. De elektromotor wordt gevoed door een accu. In de regel is de startmotor voorzien van een starterrondsel dat in de vliegwielvertanding ingrijpt. Een startmotor heeft een hoge stroomsterkte nodig en daarom loopt de stroom niet via het contactslot. Gebruikelijk is dat het startcircuit van een auto is uitgerust met een relais dat door het contactslot wordt bediend.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Milldred Bouwmeester:
    6 juli 2023
    Wat een pech, gelukkig konden jullie wel in een keer door rijden naar huis. Welkom thuis en succes met de camper en de startmotor.
  2. Caro:
    6 juli 2023
    Welkom thuis! Gelukkig precies op het eind pas pech. Genoten van jullie verhalen; echt beetje mee kunnen reizen!
  3. Ria:
    6 juli 2023
    Jammer dat jullie iets sneller naar huis moesten,maar ik heb genoten van het dagelijks verhaal omtrent jullie reis door Frankrijk en Spanje..
  4. Willy Cupido:
    Was weer leuk om jullie te volgen. Ga het missen. Groetjes Willy
  5. Angela Lemmens:
    6 juli 2023
    Welkom terug hoop dat het meevalt met de camper
  6. Ankie en Robert:
    Welkom thuis lieverds. Ik ga jullie verhalen missen! Tot gauw 🥰
  7. Ralpho Pollamos:
    6 juli 2023
    Gelukkig weer goed thuisgekomen in Scheveningen. Bedankt voor de mooie verhalen! Was genieten van de teksten 😊
  8. Petra Stad:
    6 juli 2023
    Hartelijk dank voor jullie beeldend reisverslag. Heb er weer van genoten.
  9. Hennie:
    6 juli 2023
    Wat moet ik nu in de ochtend lezen ?
    Welkom thuis
  10. Anke willemstein:
    6 juli 2023
    Was leuk om jullie vakantie zo te volgen! En jammer van de autopech maar goeie timing..
  11. Jaap:
    7 juli 2023
    Jullie kunnen terugkijken op een prachtige reis! Genoten van je reisverslagen!
  12. Luc de Beer:
    7 juli 2023
    Dank voor jullie mooie verslagen. Een aantal plekken die jullie hebben bezocht heb ik ook aan mijn eigen ‘to do’ lijstje toegevoegd. Geniet van het thuiskomen en van de zomer die nog te wachten staat!
  13. Hans Mouton:
    7 juli 2023
    Wel fijn dat jullie weer VEILIG thuis zijn gekomen, ondanks een kleine laatste tegenslag. (goed opgelost) ik heb genoten van jullie verhalen. dank daarvoor, ik zal het 'breaking news' missen! Toch ook fijn een paar dagen thuis acclimatiseren? groet, Hans
  14. Walter van Gerven:
    7 juli 2023
    Welkom thuis Lettie en Mike, het was leuk om jullie reis te volgen. En Antwerpen loopt niet weg. Ook een favoriete stad van mij.
  15. Ruud:
    8 juli 2023