The Sound of Silence

10 januari 2017 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Vandaag dinsdag 10 januari de dag van de grote overtocht. Om 7 uur ging de wekker. Even snel het ochtendritueel afdraaien en om 7:45 reden we naar de haven. Een drukte van jewelste met al die vakantiegangers. Uiteindelijk zit iedereen om 9 uur aan boord en lieten we het Noordereiland en Wellington achter ons. De overtocht duurt zo’n 3 uur dus alle tijd voor een “cooked breakfast”. Eggs, bacon, hashbrowns en sausages on toast. Na ongeveer 2 uur varen arriveer je bij de kust van het Zuidereiland maar voordat je in Picton aanlegt vaar je eerst een uur door de “Queen Charlotte Sound”. Te vergelijken met de fjorden in Noorwegen. Werkelijk prachtig, mooie heuvels, baaien, strandjes en azuurblauw water. Zelfs de dolfijnen zwommen een stukje met ons mee. Je werd er stil van. Rond 12:30 arriveerden we in de haven van Picton en kozen ervoor de scienic route langs de noordkust te rijden. Wat we eerst vanaf het water hebben gezien konden we nu van grote hoogte bewonderen. Na een rit van zo’n 3 uur arriveren we in Montueka bij de ingang van het Abel Tasman National Park. Bij de 2e camping hadden we bingo en waren de stoeltjes gauw buitengezet.

Even bijkomen van weer een enerverende dag en dan moet de avond nog beginnen !

1. Agnes:
    wauw!
  2. Peter Naber:
    10 januari 2017
    Ziet er schitterend uit :-)
  3. Willy Cupido:
    10 januari 2017
    Dat is nog eens wat anders dan de Waddenzee! Mooi hoor.
  4. Rob Rappa:
    10 januari 2017
    Plaatjes om bij weg te dromen,angela
  5. Josee:
    Prachtig!!
  6. Margo:
    10 januari 2017
    Dat ziet er geweldig uit!
  7. Jan en Leny:
    11 januari 2017
    Prachtige foto's en heerlijk om een stuk te varen.