Vier seizoenen in een dag…

25 juni 2019 - Sauðárkrókur, IJsland

Rijdend over Trōllaskagi vallen een paar dingen op: de diversiteit aan landschappen en het klimaat. Over het landschap kunnen we kort zijn: dat is werkelijk prachtig. Ruige berglandschappen, glooiende groene weides en adembenemende kusten. Het klimaat bood ons vandaag al zijn aspecten: ijzige wind, regen, waterig zonnetje en uiteindelijk een heerlijke zomerse dag met een temperatuur van 20 graden.

Vandaag was een mooie rit voor Lettie om de camper te besturen. Zonder schroom klom ze achter het stuur en als een echte “Hendrika Wijngaard” stuurde ze de 3 tonnen diesel moeiteloos over de smalle wegen. Zelfs een 8 kilometer lange éénbaanstunnel met tegemoetkomend verkeer werd moeiteloos genomen. Onderweg kwamen we plaatjes tegen als Dalvik, Ólafsfjördur, Siglufjördur en Hofsós, allemaal werden ze aangedaan alvorens we na zo’n 155 km arriveerden in Saudarkrókur, ons eindstation voor vandaag. Inmiddels was het 4 uur geworden en na al dat zitten smachten we naar een lekkere wandeling. Vanaf de camping leidden diverse paden ons rondom het dorp door de bossen en over de heuvels. Een heerlijk wandeling met prachtig uitzicht over het fjord.

Een apart fenomeen in IJsland is dat ieder zichzelf respecterend dorp een zwembad heeft en dat de camping 9 van de 10 keer daar stijf tegenaan ligt. Zo ook vandaag en na de wandeling was het goed toeven in het plaatselijke zwembad. Baantjes zwemmen, in het ijsbad om vervolgens als de wiedeweerga in de hot tub te plonsen. Bij het verlaten van het zwembad stond de thermometer op 20 graden en konden we nog heerlijk buiten borrelen. Waar we morgen heen rijden weten we nog niet … we kijken wel welke kant de camper morgen heen wil.

Sjáumst á morgun

1. Josee:
    25 juni 2019
    Stoere zus!!! Prachtige foto’s weer. 😘😘
  2. Rob Rappa:
    25 juni 2019
    Mooie kleuren en wat een Bloemenpracht
  3. Agnes:
    26 juni 2019
    Wat n heerlijke vakantie!
  4. Rob Drenth:
    26 juni 2019
    Goed te zien dat jullie zo genieten. Gr.
  5. Margo:
    Wat stoer Lettie!!
  6. Hans Rosenmuller:
    27 juni 2019
    Waar is nu het gisteren beloofde bierbad?