Het is weer voorbij die mooie zomer…

30 juni 2019 - Stykkishólmur, IJsland

Potver... wat kan het koud zijn! Vanmorgen schrokken we om 10:30 uur wakker. Oké ik lag er ook niet vroeg in. Om 00:30 uur was formeel de zon onder maar daar was niets van te merken. Ik hoefde me nog net niet in te smeren maar het leek wel midden op de dag. Dat gooit je slaapritme toch een beetje door de war. Vandaag was bijna de hele dag de zon onder. Een stevige storm en een ijzige kou hield het kwik beneden de 10 graden maar de gevoelstemperatuur lag beneden het vriespunt. Natuurlijk geen reden om de korte broek in te wisselen voor een lange versie. Na de brunch hebben we met een dikke fleece en korte broek een mooie wandeling gemaakt door de omgeving. In de haven een koffie gedronken en een handgemaakte IJslandse kerstbal gekocht. Oké dit vraag enige uitleg.

Toen Lettie en ik elkaar hebben leren kennen hadden we geen kerstspullen en in de 1€ winkel hebben we voor onze eerste kerst de meest afgrijselijke kerstversiering gekocht. We hadden immers geen cent te makken. Nou vinden wij de kerstboom bij uitstek een verzamelplaats voor onze mooie herinneringen en daarom, waar ook ter wereld kopen wij een kerstbal. Zo heeft onze kerstboom in 22 jaar tijd heel wat verhalen te vertellen. We nodigen jullie ook van harte uit om rond de kerstdagen bij ons de boom te komen bekijken. Dan zullen we er onder genot van een drankje onze verhalen en herinneringen met jullie delen.

Zo, na een korte zijsprong zijn we weer in IJsland voor de zomer. Vanmiddag ging de wind iets liggen en kwam de zon even kijken. Snel werd de stoel in de luwte van de camper gezet en met dikke fleece aan was het aardig toeven. Na een uurtje was het klaar met de pret en zochten we het comfort van onze camper op. Dit is onze eerste echte vakantie met onze nieuwe camper en we zijn er superblij mee. Na 9 jaar in de oude Bürstner is dit een hele stap voorwaarts. Kokkie Mike liet met dit koude weer ook verstek gaan en zo zijn we naar de plaatselijke pizzeria gelopen. Grappig om een pizza te bestellen terwijl de menukaart alleen in het IJslands is. 90% van de ingrediënten op de kaart zijn voor ons abracadabra. Kortom 2 maal pizza surprise en vingers gekruist. De pizza’s waren heerlijk maar het kostte ons zeker een half uur voordat we de “oumph” hadden thuisgebracht. Het ging hier om een sojaboon!

Morgen rijden we naar Reykjavik en blijven daar 2 dagen om de stad te bekijken. Natuurlijk nemen we jullie mee in onze stadswandeling.

Vanuit de IJskast……brrrr

1. Caro:
    30 juni 2019
    Zitten heerlijk in Andalusie met 35gr maar krijgen het gewoon koud van je verhalen. Heel leuk om te lezen!! xx
  2. Nelke Spaans:
    30 juni 2019
    Hoi Lettie en Mike,

Zo leuk om met jullie mee te reizen op deze manier. Lijkt ons een hele mooie reis, avontuurlijk hoor! Zelf jaren geleden ook een keer met -1 op de Noordkaap gestaan met een camper. Brrr...koud!

Hoop nog veel van jullie te kunnen lezen
    xx
  3. Agnes:
    1 juli 2019
    Lijkt me heel gek met die zon!
    En gelukkig houden jullie volgens mij van heel veel verschillende soorten eten dan kan zo'n pizza ook niet tegenvallen😆
    Heerlijk dat alles anders is dan thuis, dat is echt vakantie. Geniet van jullie avonturen.
  4. Mathilda Schluter:
    1 juli 2019
    Hey, jullie zijn net zo idioot als wij met de kerstboomversiering. Wij noemen het altijd onze "tree of remembrance". Elke bal heeft zijn verhaal. Het is altijd een sport om iets leuks, of bij afwezigheid daarvan, iets niet-leuks te vinden.
    Leuk dat jullie dat ook hebben.
  5. Hennie:
    1 juli 2019
    Haast niet voor te stellen dat het ergens anders koud is .
    Gisteren hebben Mar en Mich het eerste baby feestje bij ons in de tuin gegeven
    Groot springkussen in de tuin en gaan met due banaan .
    Zondag op naar Ibiza !
  6. Milldred Bouwmeester:
    1 juli 2019
    Wat een geweldig verhaal weer. Leuk dat jullie de kerstboom op die manier vol hangen met herinneringen.
  7. Rob Rappa:
    1 juli 2019
    Het is weer genieten van al dat moois en wat een prachtige natuur laten jullie ons zien.
  8. Jolanda de Bruin:
    12 juli 2019
    Was zo benieuwd naar een foto van de sojaboon pizza... maar jullie doen niet aan voedselfoto's hè?
    Verder prachtige foto's en heerlijk om de verslagen te lezen . !