Over en sluiten

18 juli 2019 - Winterswijk Miste, Nederland

We wilden vanmorgen bijtijds opstaan en… nee, een wekker was echt niet nodig... toch? NEE, inderdaad niet!!! Om 7:30 uur moest het gras op de camping gemaaid worden en met name die twee plaggen rondom onze camper. Wat een herrie! Alle mogelijke romantiek was per direct uit de lucht. Lettie sprong in haar badpak en die heb ik het eerste uur niet meer gezien. Toen de grasmaaimeneer er genoeg van had en ik al helemaal, ben ik ook maar opgestaan. Een ontbijtje, de nodige sanitaire maatregelen en om 10:45 uur reden we Oldenburg uit op weg naar ik mag wel zeggen het hoogtepunt van onze vakantie. Het winterse weer van IJsland en de Faeröer waren slechts een prelude voor WINTERswijk. Sinds we de nieuwe camper hebben we menig toebehoren aangeschaft bij Obelink. Zoveel, dat de hoeveelheid aangeschafte artikelen ook bij meneer Obelink is opgevallen. Toen hij hoorde dat wij op de terugreis langs Winterswijk zouden komen, moesten wij even stoppen bij de vrijetijdsgroothandel. Dagen van tevoren werd via de telefoon afspraken gemaakt over de aankomsttijd, eventuele allergieën, zodat het juiste gebak besteld kon worden en andere zaken van importantie. Bij het binnenrijden van Winterswijk werden we tegengehouden door de plaatselijke Brandweer en Politie. De Burgemeester had een speech voorbereid, die natuurlijk veel te lang was, waarna we onder begeleiding van de fanfare stapvoets naar Obelink reden. De inwoners van dit mooie dorp stonden buiten met vlaggetjes te zwaaien en heetten ons welkom. Bij aankomst werden we welkom geheten door meneer Obelink. En nadat we de familie de handen hadden geschud, koffie met gebak was verorberd, mochten wij het bedrijf van binnen zien. Wij hadden natuurlijk ook stiekem een wensenlijstje gemaakt en toen meneer Obelink hier geur van kreeg stond hij erop de artikelen als cadeau aan ons te schenken. De medewerkers renden naar de magazijnen om de door ons zo gewenste artikelen te halen. Na twee uur door gebracht te hebben in dit kampeer walhalla liepen we richting de uitgang. Natuurlijk wel even via de kassa want anders krijg ik geen punten voor de voordeelkaart. En met een camper vol nieuwe kampeerartikelen reden we de parkeerplaats af.

Tegenover Obelink ligt camping Vreehorst alwaar wij onze laatste avond zullen verblijven. Vanavond komen Ellen en Marinus langs op de camping voor een afsluitende borrel. Zij zijn toevallig in de buurt. Morgen rijden we via Varsseveld (even op de koffie bij Charlotte en Sander) naar Scheveningen. Hier hebben we na zo’n 5 weken ook weer zin in.

Dit is dus ons laatste verslag van de reis heen en terug naar IJsland. We hebben een fantastische vakantie gehad en wij hopen dat jullie via onze verslagen gezellig met ons meegereisd hebben en ook een beetje zin hebben gekregen in deze prachtige en avontuurlijke reis. Wij hebben erg genoten van het schrijven en natuurlijk jullie reacties. Heel veel dank hiervoor.

Voor een laatste keer bedankt en tot een volgende reis.

Liefs Lettie en Mike

1. Milldred Bouwmeester:
    18 juli 2019
    Is het alweer voorbij? Wat gaat dat snel. Welkom thuis.
  2. Petra Stad:
    18 juli 2019
    Hartelijk bedankt voor de fantastische verhalen. En welkom thuis in Scheveningen.
  3. Mathilda Schluter:
    18 juli 2019
    Dank jullie wel dat wij met jullie hebben mee mogen reizen. Omdat je na zo'n 5 weken bijna niet meer weet wat je de 1e week gedaan hebt, is dit verslag voor jullie ook een goed naslagwerk.

Jammer, dat er geen foto's van jullie intocht bij Obelink zijn. Of kun je misschien nog een link plaatsen, naar het lokale krantje waarin dit ongetwijfeld vermeld zal worden 😂.

Goede terugreis morgen naar Scheveningen! xx
  4. Mike:
    18 juli 2019
    Helaas, de plaatselijke fotograaf was vergeten een rolletje in zijn toestel te doen...
  5. Frans Heinsbroek:
    18 juli 2019
    Een onvergetelijke vakantie! Afgaande op de geweldige verhalen en foto's!
    Dank dat we het allemaal mee mochten krijgen!
  6. Josee:
    Welkom thuis! 😘😘
  7. Ankie en Robert:
    19 juli 2019
    Het was erg gezellig met jullie mee te reizen! Wat moet ik nu toch gaan doen zonder dat leuke leesmoment elke avond? Veel plezier thuis en Lettie tot volgende week! Xxx
  8. Willy Cupido:
    19 juli 2019
    Het was weer een plezier om de stukjes te lezen, wat mij betreft mag je daar in Scheveningen gewoon mee door gaan hoor. ( is toch ook toeristisch 😉🏖).
  9. Jeanneke:
    19 juli 2019
    Jammer dat jullie reis voorbij is, ook voor ons. Nogmaals dank voor de beeldende verslagen. Ik heb ervan genoten! Zal wel vreemd zijn om na zo’n lange tijd in de camper weer thuis te zijn. Fijn weekend! Lettie, tot volgende week 😘
  10. Aad:
    19 juli 2019
    Hoi Mike en Lettie, bedankt voor jullie verhalen, ik vond het heel leuk om zo jullie reis te kunnen volgen. Mike: tot volgende week op het werk (het is hier nog veel leuker dan in ijsland :-) ).
  11. Rob Rappa:
    19 juli 2019
    Angela en ik hebben genoten van jullie vakantie avontuur, we hebben genoten van jullie
    verhalen.
    Welkom in Scheveningen.
  12. Rob Drenth:
    19 juli 2019
    Mike en Lettie bedankt voor het mooie verslag van deze fantastische reis. Blij dat alles goed gegaan is net de nieuwe camper.. Groetjes Rob en Fien
  13. Jolanda de Bruin:
    En weer thuis. ... Erg leuk verslag! Tot snel 💋
  14. Jan en Leny:
    20 juli 2019
    Dank jullie wel dat we "mee mochten reizen".
    Nu weer lekker thuis en nieuwe plannen maken.
  15. Mike:
    20 juli 2019
    Nog even een nagekomen bericht voor wie er in geïnteresseerd is... Totaal gereden kilometers zijn 5121.
  16. Margo:
    29 juli 2019
    Ik schaam me diep omdat ik nu pas reageer op jullie fantastische reisverhalen! Echt heel goed en beeldend geschreven! Ik heb er enorm van genoten, het was net of ik er een beetje bij was. Ik ben super blij voor jullie dat alles goed is gegaan en dat jullie er ook zo van hebben genoten! Dikke knuffel en liefs, Margo