Plopperdeplop....

5 juli 2023 - De Panne, België

Wat een noodweer gisteren zeg! Eerst begon het harder te waaien en daarna brak de hemel open en liet Pluvuis zich van zijn "beste" kant zien. In korte tijd stond de camping blank en zowel Rianne en Paul aan de linkerkant als een moeder en twee dochters aan de andere kant waren niet te benijden in hun tentjes. Toen de bui even halt hielt zag ik mijn kans schoon en ben gaan douchen. Om daar te komen moest ik wel door een kleine rivier waden. Bij de douches kwam ik ook één van de dochters tegen die met handen vol toiletpapier de lekkage van hun tentje te lijf ging. Ik heb nog aangeboden om te helpen, want zo ben ik dan ook wel weer, maar volgens haar hadden ze alles onder controle. Okidoki!! Rianne en Paul ritsten alles dicht en hebben de rest van de avond en nacht intiem kunnen werken aan hun relatie. Gezien het kapsel van Rianne vanmorgen is het een woeste boel geweest. Gedurende de nacht bleef het weertype hetzelfde en dan is zo'n camper wel een luxe hoor.

De ochtend begon veelbelovend met een flauw zonnetje maar veel vertrouwen hadden we er niet in. Lettie ging naar de receptie voor ons dagelijks brood en moest drie keer steken om de baguette van een meter heelhuids de camper in te krijgen. Daar zat dan weer een zakje omheen van 15 cm lang.

Rond 10:30 uur reden we weg uit Dieppe om via de kustroute naar De Panne te rijden. Naarmate we de grens naderden en Plopsaland steeds dichterbij kwam was Lettie niet meer te houden. Zenuwachtig op en neer huppend reden wij De Panne binnen en niet veel later ging een lang gekoesterde droom in vervulling, op de foto met kabouter Plop. Direct een kamer in het Plopsahotel geprobeerd te boeken want vandaag gaan we "all the way". Helaas ging deze traktatie niet door. Het hotel zat volgeboekt en zo arriveerden we 10 minuten later op camping Greenpark. Soms is het goed dat niet alles veranderd maar hier heeft de tijd ruim 30 jaar stilgestaan. Het is allemaal een beetje sleets. Maar bij de kantine bruiste het van het leven. De jeu de boule baan werd geprepareerd en om 14:30 uur begon het darttoernooi. Met een schuin oog kon je op een megascherm de tour de France in de gaten houden en het bier was niet aan te slepen. Welkom in West Vlaanderen! Met moeite konden wij al deze verleidingen weerstaan en zijn met de kusttram richting Knokke gereden. Na een rit van een uur langs vele Belgische badplaatsen arriveerden we in Oostende en besloten we deze plaats nader te onderzoeken. Na een mooie wandeling, een warme hap en een glas Keyte Oostendse Trippel hebben we de kusttram terug richting De Panne genomen. Wij kunnen het aanraden om de Belgische kust eens te bezoeken en dan is de Kusttram van de Lijn de perfecte manier om te reizen.

Rond 19:00 uur reden we De Panne binnen en na een korte wandeling werden we weer verenigd met onze fijne camper. Of we vanavond een douche gaan nemen is nog maar de vraag. Waarschijnlijk moeten we het water eerst oppompen en verwarmen voordat we ons kunnen inzepen.

Morgen alweer onze laatste tussenstop van deze reis voordat we Scheveningen aandoen. Het mooie Antwerpen kan op een bezoek van ons rekenen. En wie Antwerpen zegt, zegt een Bolleke en kaaskroketjes... We kunnen niet wachten!

Fijne avond....

De Panne is een badplaats en gemeente in de Belgische provincie West-Vlaanderen. De gemeente telt ruim 11.000 inwoners. De Panne is de meest westelijke plaats van België en de meest zuidelijke badplaats aan de Belgische Kust. Deze grenst op zijn beurt aan de meest noordelijke plaats van Frankrijk, namelijk Bray-Dunes.

Plopsaland De Panne is een themapark van Studio 100 in de Belgische gemeente De Panne (Adinkerke), aan de Noordzeekust en de Franse grens. De kusttram heeft een halte voor de ingang. Het themapark is genoemd naar de kinderprogramma's Kabouter Plop en Samson en Gert van Studio 100. Het park heeft vooral familie-attracties: de Darkride Het Bos van Plop, De Ploptuin, De Draak, DinoSplash, SuperSplash, Anubis The Ride en De Kermis van Samson en Gert met enkele kermisattracties. Deze zijn meestal aangekleed in de stijl van de programma's van Studio 100. In het park vinden optredens plaats van kinderhelden als Samson en Marie en Kabouter Plop. Andere attracties zijn o.a. De Plopsa Express (een treintje dat doorheen het park rijdt), De Nachtwacht-Flyer (een 70 meter hoge starflyer) en De Big & Betsy Hoeve.

1. Angela Lemmens:
    Geweldig Lettie jouw jeugd idool tegen komen kabouter Plop ❤️
  2. Petra Stad:
    Lettie!Helemaal gelukkig!
  3. Monique:
    5 juli 2023
    Misschien kom je Mieke met haar nieuwe vlam nog tegen in Antwerpen. Veel plezier nog met het laatste stukje. Genoten van al jullie avonturen.
  4. Ellen:
    6 juli 2023