Big City

26 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

Uiteindelijk vertrokken we gisteren om 1:55 uur uit Brisbane. Na een slapeloze nacht was het een verademing dat bij aankomst in ons hotel de kamer klaar was en we alsnog een paar uurtjes konden slapen. Om 13 uur waren we weer fris en fruitig en klaar om Hongkong te verkennen. We verblijven op Kowloon en met de bus en de Star Ferry arriveren we op Hongkong eiland. Als je wilt weten hoe bijen zich in een bijenkorf voelen moet je gewoon op zondag naar Hongkong gaan. Wat een gekkenhuis!! Maar het is geweldig. De geuren, de kleuren, het is prachtig. We kopen kaartjes voor de Big Bus (HOHO) en laten ons rondrijden. Midden in de stad stappen we uit en gaan op in de menigte. Een van de leukste dingen aan Hongkong is de tram. Een dubbeldekker die tussen de deur heeft gezeten. Hoog en smal.

Daar moesten we natuurlijk even inzitten. Het openbaar vervoer is hier achterlijk goedkoop. Ritje met de tram kost een paar duppies. Rond 6 uur beginnen we de gemiste nacht toch wel te voelen. We nemen de Star Ferry terug naar Kowloon en na een korte busreis wandelen we naar ons hotel. Een kleine maaltijd en lekker slapen. Morgen gaan we o.a. naar de 100e verdieping van het “International Commerce Building” voor een uitzicht. We zullen er mooie foto’s van maken.

晚安

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ruud en Lidi:
    26 februari 2017
    Net de Harry Potter bus in opgevouwen toestand. Geweldig!
    Veel plezier nog in Hong Kong.
    X Lidi
  2. Gerard Milldred Francisca:
    26 februari 2017
    Idd. Net de bus uit Harry Potter. Nog even genieten. Fijne reis en tot ziens.
  3. Ellen:
    26 februari 2017
    De tram lijkt zeker niet op de nieuwe Siemens..... sorry Mike, ik herinner je veel te vroeg aan je werk........