We’ll Meet Again….

25 februari 2017 - Brisbane, Australië

Vannacht vertrekken we naar Hongkong en na ruim 8 weken Nieuw-Zeeland en Australië komt er een eind aan onze vakantie. Om deze vakantie geweldig te noemen doen we beide landen te kort. Een onvergetelijke ervaring waarvan de impact de komende weken nog zal doordringen. Als het aan ons ligt komen we zeker nog eens terug.

Het had niet veel gescheeld of de vakantie had nog een staartje gekregen. Onze vlucht naar Hongkong vertrekt op 26 februari en dus hadden we vanmorgen de veronderstelling dat we nog 2 dagen te gaan hadden in Brisbane. Gelukkig was Lettie zo scherp om op te merken dat de vertrektijd 0:25 uur is en dat betekent dat we niet morgennacht maar vannacht al naar Hongkong vertrekken!! Dit is ons al eens eerder overkomen. We stonden toen op het punt om de ferry van Corsica naar Toulon te nemen, toen we erachter kwamen dat we pas de volgende dag zouden vertrekken. Ach, never a dull moment!

Vandaag hebben we dus maar dubbel genoten van de laatste dag in Australië. We hebben de bus naar “Mount Coot-Tha” genomen en daar genoten van het uitzicht over Brisbane. Ook even een kopje koffie gedronken maar over het café waren we minder te spreken…

Om onze 3 dagen Ov-kaart eruit te halen hebben we bij terugkomst in de stad de ferry genomen en de Brisbane River afgevaren. Bij elkaar doet de Catamaran er 3 uur over om beide zijden van de rivier af te varen en we hebben genoten. Wat ziet een stad er vanaf het water toch mooi uit.

De laatste boodschappen zijn gehaald en inmiddels is het halfzeven en tijd om te eten. Een heerlijk galgenmaal met een laatste biertje en wijntje. In de hotelkamer springen we nog even onder de douche en pakken onze tassen. Ik krijg een email van Cathay Pacific. De vlucht is vertraagd en zal pas om 1:55 uur vertrekken. Oef, dat is nog langer op de luchthaven rondhangen. De laatste trein naar de luchthaven gaat al om 21:27 uur en dus zijn we rond 22 uur onze bagage aan het inchecken. Het is nu inmiddels 23:30 uur en nog maar 2,5 uur te gaan. Het is stil hier. Onze vlucht en een naar Dubai zijn de laatste voor vandaag. Nog even volhouden.

Ach, voor hetzelfde geld lagen we nu in de hotelkamer te snurken en was de CX156 met 2 lege stoelen naar Hongkong gevlogen.

Snik…

1. Peter Naber:
    25 februari 2017
    We gaan jullie dagelijkse verslagen missen.
  2. Ankie en Robert:
    Goede reis lieverds nog heel veel plezier in Hong Kong XXX
  3. Angela Lemmens:
    25 februari 2017
    Dank jullie wel dat wij hebben mee kunnen genieten en mochten "mee reizen" met jullie.
    Genoten hebben wij van jullie verhalen en fotos van deze onvergetelijke reis
    Goede reis naar HGK en goede vlucht terug naar Nederland ✈️
  4. Willy Cupido:
    25 februari 2017
    Jullie kunnen je nu al vast gaan verheugen op het allermooiste plekje op de aarde waar jullie eind maart naar toe gaan. Tot dan!
  5. Petra Stad:
    25 februari 2017
    Goede reis en laat de herinneringen nog lang nasudderen.
  6. Agnes:
    25 februari 2017
    Wat een belevenissen hebben jullie meegemaakt zeg! Echt fantastisch. Hier kunnen jullie wel een paar jaar op teren:-)
    Goede terugreis...
  7. Peter:
    25 februari 2017
    Lettie en Mike, veel dank voor het delen van jullie belevenissen, verhalen en mooie foto's
  8. Jeanneke:
    25 februari 2017
    Nogmaals hartelijk dank voor de beeldende verhalen. Het was fijn om met jullie 'mee te kunnen reizen'.
    Goede reis en tot gauw!
  9. Frans Heinsbroek:
    25 februari 2017
    Schitterende vakantie! Waarvan op schitterende wijze verslag gedaan! Waarvoor heel veel dank! Dit heeft jullie ongetwijfeld voor altijd opgeleverd: schitterende (Earth&Fire-liedje van lang geleden) MEMORIES!!!!!
  10. Ilse:
    25 februari 2017
    Wat een heerlijke reisverhalen! Enjoy de laatste momenten en op naar de volgende! Fijne terugreis!
  11. Amber:
    26 februari 2017
    Bedankt voor de leuke verhalen iedere keer!
    Wens jullie een veilige terugreis.
    Home sweet home!!...
  12. Henk en Betty:
    26 februari 2017
    Goeie vlucht en welkom thuis!!!
  13. Mathilda Schluter:
    Hoe heette dat café?
    Ook al was Lettie niet zo oplettend geweest, dan had het mailtje van Cathay Pacific je wellicht ook op andere gedachten gebracht: de wetenschap dat jullie deze nacht naar HK moesten vliegen.

Tja en als je dan uiteindelijk een dag korter in Brisbane zit moet je wel heeeeeeel veel moeite doen om je 3 dagen OV card eruit te halen.

Neem HK ook nog goed in jullie op. Ik neem aan dat het "treintje" naar The Peak ook op jullie to-do lijstje staat!