Tequila Sunrise

18 februari 2017 - Uluru, Australië

Huh, 4:45 uur! De wekker wekt ons wreed uit onze toch al onrustige nacht. Je kent dat wel, je moet vroeg op en wordt elk uur even wakker. Rond middernacht besef ik me dat ik de wekker op 5:45 uur heb gezet. Gauw de tijd aangepast en zo waren we op tijd wakker voor de Sunrise. Om 5:30 uur stonden we gereed voor de ingang van het hotel. Je denkt dat je de enige gek bent die om dit tijdstip op is maar het leek wel of er een brandalarm was afgegaan. Tientallen gasten stonden gereed voor een tour. De ene touringcar na de andere kwam voorgereden. In een kolonne reden we het natuurpark binnen en ontmoeten elkaar bij het viewing point. Wachtend op de zonsopkomst en in rijen opgesteld staan zo’n 200 mensen naar een rots te staren. 7:33 uur en de zon komt op. Langzaam verandert de kleur van Uluru en een spektakel voltrekt zich voor je ogen. Hiervoor vroeg opstaan is geen straf.

Wij lopen vanmorgen de ”Base Hike”. Ruim 10 km rondom Uluru heen. Voldoende water bij ons, zonnebrand op, pet of hoed bij ons en een vliegennet voor het gezicht. Het ziet er niet uit maar geloof me als tientallen vliegen in je ogen, neus en mond willen zitten ben je blij met zo’n netje rondom je hoofd. Een mooie wandeling door een prachtig en ongerept landschap. Regelmatig word je geconfronteerd met het verzoek geen foto’s te maken van objecten i.v.m. de religieuze waarde voor de Aboriginals van deze objecten.

Rond 10 uur zijn we rond en laven we ons aan een koele limonade in het cultureel centrum van Uluru. Bij terugkomst bij het hotel doen we toch een kleine siësta. De rest van de dag brengen we door in het zwembad en in de koelte van de schaduw.

Morgenochtend vliegen we door naar Sydney. Dat wordt wederom een vroegertje.

1. Willy Cupido:
    18 februari 2017
    Charmante hoedjes, wordt beslist een nieuwe trend ;)
  2. Ruud:
    18 februari 2017
    Sommige mensen staat echt alles?!
  3. Jan en Leny:
    19 februari 2017
    Prachtige foto's. Leuk hoor dat netje, haha.
  4. Mathilda Schluter:
    19 februari 2017
    Wat een geluk dat je onrustig slaapt op het moment dat een magisch moment jullie te wachten staat en dat jullie dus toch op tijd waren!

Weer mooi beschreven jullie ervaringen....heerlijk om te lezen. En jullie foto's zijn ook weer prachtig !

Haha....wat leuk die netjes, maar, comfort voor alles dus groot gelijk!
  5. Hennie:
    19 februari 2017
    Wat een mooie omgeving en prachtige kleuren
  6. Isaura:
    21 februari 2017
    Hebben jullie nog op de Veranda gezeten en van het uitzicht genoten? :-)