Te voet door Reykjavik

2 juli 2019 - Reykjavík, IJsland

In tegenstelling tot de berichtgeving van gisteren hebben we de “Hop On Hop Off” gelaten voor wat hij was en hebben de stoute wandelschoenen aangetrokken. Reykjavik is niet zo heel groot dus zoals de titel reeds verraadt te voet “sight seeing”. Ons eerste doel was 4,5 km aan de zuidgrens van Reykjavik t.w. “Perlan” een IJslands natuurmuseum. Hier werden de “Wonders of Iceland” tentoongesteld. Het planetarium (een soort Omniversum) met een prachtige film over het noorderlicht (Aurora) een Ice Cave waar je met -10 graden door een gletsjer loopt, vulkanen, het observatiedeck met een prachtig uitzicht over Reykjavik, flora en fauna. Een prachtige tentoonstelling waar we met gemak 2 uur hebben doorgebracht. De tweede stop was het Harpa. Een theater volledig van glas vervaardigd met een unieke lichtinval. Het Harpa ligt aan de noordkant van Reykjavik. De wandeling bracht ons via Hallgrims Church naar het centrum. Hier werd een korte tussenstop gemaakt bij de Barbershop om de weelderige lokken van Mike enigszins te fatsoeneren. Bij binnenkomst was één blik voldoende…. een buzz-cut? Yep, zo kort mogelijk. Hij maakte er een waar meesterstuk van. De betaling verliep ook apart. Op de vraag hoeveel? antwoordde hij ISK2000 (€14) als je cash betaalt en ISK2700 (€17) met de pin. Dat is toch weer een biertje tijdens happy hour en zo werden de contanten erbij gehaald. Bij het Harpa aangekomen hebben we zowel van binnen als buiten deze bijzondere architectuur bewonderd. Via de haven zijn we naar de “Sun Voyager” gelopen. Dit kunstwerk dat een vikingschip voorstelt is geheel van staal en biedt een prachtig uitzicht over de baai. Na een bezoek aan de supermarkt arriveerden we rond 16 uur en 13,5km verder moe maar zeer voldaan bij de camper. Even de voetjes omhoog! Na een korte siësta was de dag voor Kokkie Mike nog niet gedaan. Met zijn keukenattributen toverde hij weer een heerlijke salade tevoorschijn en heeft hij direct maar weer een Tiki Massala curry voor morgen gemaakt. Ja, kale Kokkie Mike zal goed slapen vanavond!

Morgen laten we Reykjavik achter ons en rijden we verder zuidwaarts.

Tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willy Cupido:
    Goedemorgen Mike en Letty,

Het lezen van jullie verhaal is iedere keer weer een mooi begin van de dag. Het zorgt ervoor dat ik met een big smile op mijn fietsje stap op weg naar mijn werk.
    Fijn vervolg van jullie reis.
  2. Leonora:
    3 juli 2019
    Steeds weer leuk om even met jullie mee te reizen. Zo is het voor thuisblijvers toch ook een beetje genieten. Veel plezier nog samen.
  3. Rob Rappa:
    3 juli 2019
    Wat een mooie foto's, we genieten van de reisverhalen die jullie schrijven elke dag weer.
    Wij wensen jullie nog fijne dagen.
  4. Jolanda de Bruin:
    12 juli 2019
    Koken vanuit je luie stoel ! Heel chill! 👍
    Niks geshopt in Reykjavik ?
  5. Inèza:
    14 juli 2019
    Heerlijk om jullie blogs te lezen op de zondagochtend met een kopje koffie erbij! Ben nu halverwege en verheug me op de volgende verhalen. Veel plezier!!!