I Heard it through the Grapevine

12 februari 2017 - Tanunda, Australië

Na de Duitse dag van gisteren, rijden we vandaag naar de Barossa Valley. Een prachtige wijnstreek zo’n 60 km ten noordoosten van Adelaide. Veel van de grote Australische wijnhuizen hebben hier hun wijnkelders. Ook hier zie je de Duitse invloeden weer terug. Veel Duitse wijnboeren hebben zich een aantal generaties geleden hier gevestigd. We logeren vandaag in Tanunda, een dorp in het hart van de Barossa. De Barossa is niet alleen vanwege de wijnen vermaard, ook de lokale producten als groentes, vlees, vruchten zijn van hoge kwaliteit en dat merk je aan de vele restaurants in Tanunda. Ook is het brouwen van lokaal bier de laatste jaren enorm toegenomen. En laat nou in Tanunda de “Barossa Brewery” gevestigd zijn! Onze camping staat tegenover de ingang van de brouwerij. Erg handig!

Zoals het hier in Australië gewoon is geniet je op zondag van een heerlijk ontbijt. En wij gaan daar geen verandering in brengen. In een gezellig restaurantje hebben we ons de poached and scrabbled eggs laten smaken. Nadat we tegen de traditie in de was gedaan hebben was het tijd voor een middagdutje. Om 15:30 uur (een 5 in de klok) hebben we de wandeling naar de Barossa Brewery gestart en om 15:35 uur kon de proeverij starten. Een klein snackie ernaast (geen Captain Hahn’s Bratwurst), livemuziek op de achtergrond en het spijt ons om te zeggen, maar ook vandaag is het weer genieten.

Zo de proeverij is achter de rug en de terugweg duurde 2 minuten langer maar we zitten weer voor de camper in het zonnetje. Vanavond staat er weer een heerlijke curry Madras van kokkie Mike op het menu.

Morgen gaan we op de fiets de Barossa verder ontdekken.

Cheers Mate

1. Agnes:
    Mmmmm
  2. Margo:
    12 februari 2017
    Super fijn dat jullie zo genieten, ik geniet met jullie mee!

Liefs, Margo
  3. Caro:
    12 februari 2017
    Genieten zeg! Wat een land! We kijken elke dag uit naar jullie avonturen xx Ria en Caro
  4. Josee:
    12 februari 2017
    Het is elke keer weer een feestje om jullie verhalen te lezen. Regelmatig een lachsalvo van ons!!! Keep it up, mates...xx
  5. Milldred Bouwmeester:
    12 februari 2017
    Dat ziet er goed uit. Genieten doen jullie....heerlijk. Ook hier wordt heel wat afgelachen als we jullie stukjes lezen. Wat het proeven betreft,....keep up the good work.
  6. Frans Heinsbroek:
    12 februari 2017
    foto 4: het perfecte moment om officieel n de Van Dale te zetten: bierproefsimultaan
  7. Petra Stad:
    12 februari 2017
    Ik vind het geweldig om elke dag het reisverslag te lezen. En....de inspiratie dient zich vanzelf aan. Zal het nog gaan missen. Maar ja over het Statenkwartier ben je misschien snel uitgeschreven. Niets ten nadele van die wijk. Maar zo gewoon t.o.v. jullie huidige avonturen.
  8. Mathilda Schluter:
    12 februari 2017
    Jullie hoeven ons geen excuses te maken hoor, voor het feit dat jullie genieten! Dat snappen we echt wel!! :-)
  9. Jan en Leny:
    Biertje?????????????????????