Zeg, ken jij de Mosselman ?

9 januari 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Misschien ken je dat gevoel dat een stad je direct grijpt. We hadden dat vorig jaar met New York en vandaag met Wellington. Wat een fantastische stad is dit. Gebouwd tegen de bergen rondom een grote haven. De “cablecar” brengt je hoog boven de stad en het uitzicht vanaf hier is adembenemend. Een wandeling van ca. 30 minuten brengt je via mooie tuinen, het planetarium en kunstwerken terug naar de stad. Een absolute must is het “Te Papa” museum. Het museum van Nieuw-Zeeland waarin je alles over het ontstaan van het eiland en de eilandbewoners te weten komt. Dit gratis(!!) museum is prachtig en je kunt er dagen in doorbrengen. Het is levendig rondom de haven. Talloze eettentjes, bars en shops maken er een vrolijke boel van. Na alle culturele indrukken hebben we ook even de brewbar bezocht voor een glaasje fris. De stad leent zich prima om te shoppen. Lettie wilde nog een afritsbare broek aan haar garderobe toevoegen en ook hiermee was Wellington ons van dienst. Het gebied waarin we nu zitten en morgen heen varen is bekend om zijn heerlijke witte wijnen (ze zeggen de beste ter wereld) en het zeebanket. Met name de “Marlborough Green Lip Mussle” is een delicatesse. Rond een uur of half zeven wandelden we de “Crab Shack” in voor een tafel voor twee. De 20 minuten wachttijd namen we op de koop toe en brachten deze door in het gezelschap van een heerlijk glaasje wit. Vrij snel werd ons gemeld dat de tafel gereed was. De menukaart werd ons gepresenteerd en terloops gezegd dat er geen Lobster was. Ach “who cares”, we komen hier voor de mosselen !! Oh, helaas maar deze zijn ook op !! We hadden even nodig om deze teleurstelling een plaatsje te geven. Maar flexibel als we zijn werd de bestelling omgetoverd in 1 maal Fettuchini met Crab & Clams en de Paella met zeevruchten. Zowaar ontwaarde ik 2 “Marlborough Green Lip Mussles” op mijn bord. Die hebben we toch maar even soldaat gemaakt. En wat betreft die mosselman …. Ze kennen hem misschien in Scheveningen, hier in Wellington hebben ze nog nooit van hem gehoord.

1. Angela Lemmens:
    9 januari 2017
    Wat een prachtige foto's en geweldig verhaal
  2. Dennis:
    9 januari 2017
    Mike en Lettie, Prachtige foto's en mooie verhalen. Superleuk om de dag te beginnen met een update van jullie reis!
  3. Hennie:
    9 januari 2017
    Wat een droom reis zo!!!
    Geniet zo een beetje mee x
  4. Hans Rosenmuller:
    9 januari 2017
    Groene lip mossel. Dat ga je toch niet eten. Je had dus mazzel.
  5. Walter van Gerven:
    9 januari 2017
    Wat zitten jullie me nou toch lekker te maken. Mosselen en witte Nieuw Zeelandse wijn. Het water loopt me in de mond!
    Wordt het morgen met de titel : Berend botje ging uit varen ? of Visser mag ik overvaren ?
    Ook zat ik nog te bedenken of je al gebruik had kunnen maken van het 'wifi-apparaatje' van Ton.
  6. Rob Rappa:
    9 januari 2017
    Ja die komt uit Scheveningen! Krab is toch ook lekker met een wit wijntje. Wat is dit genieten. Omdat ik jarig was rondje van de zaak. Genieten ervan
  7. Margo:
    9 januari 2017
    Wat ontzettend leuk om zo jullie vakantie een beetje mee te maken.!! Mike, je zal toch ook niet iedere dag zin hebben om een reisverhaal op te schrijven, knap van je dat je het toch doet!
  8. Mathilda Schluter:
    9 januari 2017
    Haha....nee natuurlijk kennen ze daar de Mosselman van Scheveningen niet! Als wij hem maar kennen ;-)

Klinkt goed....de verhalen over Wellington. Toch maar op m'n wishlist zetten. Goede overtocht morgen!
  9. Frans Heinsbroek:
    9 januari 2017
    De "Crab Shack" zou vereerd moeten worden met een bezoekje van Kaat Mossel!! Wat mogen ze blij zijn dat er meer dan 200 jaren voorbij zijn gegaan!