Crocodile Rock

4 februari 2017 - Robe, Australië

We laten Mount Gambier achter ons en rijden verder westwaarts richting Robe. Een kleine 100 km maar vandaag. We zitten al op 350 km van Adelaide en we hebben nog bijna 2 weken voordat we vanuit Adelaide vertrekken richting Alice Springs. Robe is een alleraardigst kustplaatsje met een gezellig centrum. We vinden een mooie camping stijf aan het strand. De vakanties zijn pas een week voorbij in Australië maar op de campings is het al erg rustig. We staan er bijna alleen! Niet dat we dat erg vinden, lekker rustig. Na de lunch zijn we lekker op het strand gaan liggen. Het zeewater is heerlijk en zorgt voor de nodige afkoeling. Rond 4 uur zijn we de lokale brouwerij gaan bezoeken. “Robe Town Brewery” is een kleine brouwerij die op authentieke wijze zijn bier brouwt. Wij werden uitgenodigd voor een proeverij en hebben ons de diverse brouwsels laten smaken. Onze favoriet was de “Moby Dick”. Een Amberkleurig bier met zilte accenten. Hiervan is ook een fles richting de camper gegaan voor een later tijdstip.

Het is zaterdagavond en ik neem mijn meisje mee uit eten in de Caledonian Inn. Een mooie strandwandeling van zo’n 2 km leidt ons naar hartje Robe. We boffen want vanavond is er ook livemuziek. Niemand minder dan “The Crocodiles” zullen de avond opluisteren. Tout Robe loopt uit en we kijken ons ogen uit. Niet alleen de muziek speelt zich af in de sixties, seventies en eighties, ook de inwoners van Robe leven qua uiterlijk nog in deze periode. Zo zagen we een prachtige “Marcelino Wunderlich” imitatie en waren ook de jongens van “Modern Talking” present. Ik zeg voor onze eigen ‘Dieter Koblenz” liggen hier grote mogelijkheden. Terwijl “The Crocodiles” de ene “Golden Oldie” na de andere ten gehore bracht genoten we van ons eten en spoelden deze weg met een “Savvy” (Sauvignon Blanc) en “Chardy“ (Chardonney). Na wederom een heerlijke wandeling terug hebben we nog heerlijk van de zonsondergang genoten en het geluid van de zee (luister maar naar de video).

Morgenochtend beginnen we de dag met een frisse duik in zee.

Hopla!

1. Josee:
    4 februari 2017
    Bofferds! Al jaren fan van de Crocodiles...:-)
  2. Jan en Leny:
    4 februari 2017
    Lekker geluidje Mike, ik ben d'r wel wakker bij gebleven. Voor jouw en Lettie is dit geluid ook wel heel lekker want zo vergeten jullie Scheveningen niet, hahaha.
    Mike, ik ken je niet (Lettie wel), je schrijft op een leuke manier de verslagen. Het is een plezier om iedere dag jullie belevenissen te lezen.
  3. Peter Naber:
    6 februari 2017
    Jullie gaan toch ook nog wel naar kangaroo Island?