If I Could Turn Back Time

2 februari 2017 - Warrnambool, Australië

Na twee heerlijke dagen in Warrnambool was het tijd om verder westwaarts te reizen. Eerste stop is Portland. Een aardig havenplaatsje waar wij onze boodschappen hebben gedaan en een broodje gegeten. Vervolgens reden we verder naar Mount Gambier. Hierbij verwisselden we de staat Victoria voor South Australia. Ach, niets bijzonders, hoor ik u zeggen. Echter het passeren van de staatsgrens gaat niet zomaar. Kilometers voor de grens doemen er borden op waarop te lezen is dat het invoeren van fruit, groenten, vee etc. in South Australia niet toegestaan is en dat verderop speciale afvalcontainers staan om deze goederen in te dumpen. Het zou toch niet waar zijn! Hebben we net de koelkast volgegooid met o.a. vers fruit en groenten. Dat gaan we toch niet weggooien? Stoïcijns reden we verder. Plots waren we de grens over en werden we welkom geheten in South Australia. Oef, gelukkig niet roomser geweest dan de Paus. Vlak daarna reden we Mount Gambier binnen en lieten ons bij de plaatselijke VVV informeren over het wel en wee in de buurt. Wat bleek: niet alleen de staatsgrens was gepasseerd ook de tijdgrens! In South Australia is het een half uur vroeger dan in Victoria (schelen we nog maar 9,5 uur met thuis).

Mount Gambier is gebouwd aan de voet van een vulkaan. Deze inactieve vulkaan herbergt een paar mooie kratermeren waarvan een, “The Blue Lake”, zoals de titel reeds doet vermoeden, blauw van kleur is. In de winter verandert hij op onverklaarbare reden van blauw in een metaalgrijze kleur. Onze camping ligt aan de voet van “The Blue Lake”. Vanmiddag hebben we nog een wandeling gemaakt naar een wildlife natuurpark waar o.a. kangoeroes en koala’s in het wild leven. Het was even zoeken maar we hebben ze gezien.

We zitten al weer aan de borrel en ik ga zo een heerlijke pan Chili con Carne maken. Dat wordt vannacht herrie in de camper!

1. Milldred Bouwmeester:
    2 februari 2017
    Wat een mooi verhaal weer. We reizen een klein beetje met jullie mee.
  2. Gina:
    3 februari 2017
    Hoi Lettie en Mike,
    Sinds een klein weekje volg ik jullie tijdens jullie fantastische reis. Wat een ontzettende bofkonten zijn jullie zeg !!!
    Ben totaal niet jaloers..hahaha
    Geweldig om te lezen en om de prachtige foto's te bekijken...de titels knap verzonnen...iedere keer weer een songtitel. Nou er zijn een heleboel liedjes geschreven dus jullie kunnen nog lang daaruit putten.
    Geniet er nog maar met volle teugen van...van de omgeving en van elkaar! ❤
    Liefs, Gina
  3. Mathilda Schluter:
    3 februari 2017
    Jullie willen niet weten hoe wij ooit op het vliegveld in Sydney hebben gestaan: ook waarschuwingen tot en met over van alles wat je niet mee mocht nemen. Wij hadden dan geen verse groentes en fruit, maar we vreesden al voor onze sultana's (met rozijnen) en M&M's (met pinda's). Toch voor de zekerheid maar aangegeven, maar dit was ok.
    Later zagen we op tv in Border Security dat het héééél anders af kan lopen.

Leuk hè, dat wildlife? Weer eens wat anders dan een reiger, hahaha....