Paradise City

20 februari 2017 - Sydney, Australië

Een stralende dag en na een ontbijt bij de 7 Eleven lopen we naar Central Station om daar de “Hop On Hop Off” bus te pakken. Geen betere manier om in een korte tijd de bezienswaardigheden van een stad te ontdekken. De bus slingert zich door de stad en via de oor telefoontjes worden we op de hoogte gebracht van hetgeen aan ons voorbij trekt. Ik mag kort zijn door te zeggen dat Sydney een prachtige stad is waar het leven geen straf is. Het is te vergelijken met Vancouver maar dan groter of New York maar dan met een ontspannen sfeer. Hoogtepunten:

·      The Rocks, erg leuke oude wijk aan de voet van “The Harbour Bridge”.

·      The Harbour Bridge, kolossale brug die twee delen van Sydney verbindt.

·      Sydney Opera, architectuur is van dichtbij nog mooier.

·      Uitzicht over de stad vanaf de “Sky Tower”.

·      Darling Harbour, een van de vele haventjes in Sydney met veel vertier.

Na onze ronde met de HOHO-bus zijn we verder te voet gegaan en hebben de hoogtepunten van dichtbij bekeken. In de Rocks, daar waar Sydney is ontstaan, vind je een mengeling van culturen en om elke hoek een stuk geschiedenis. Bij Bierkeller Munich slaat deze cultuur dan weer door als de Dirndl, Lederhose en Tiroler muziek je tegemoetkomen. Sydney is over het algemeen een grote smeltkroes van culturen en afkomst. The Harbour Bridge heeft iets weg van The Brooklyn Bridge in New York en is majestueus om te zien. De Sydney Opera is de bekendste landmark en is qua architectuur en ligging uniek. We hebben geluk gehad en hebben voor a.s. woensdag kaarten kunnen kopen voor de Opera. We kijken ernaar uit. Net als in Auckland zijn we naar het dak van Sydney gegaan en hebben de stad vanaf 309 meter hoogte kunnen bekijken. Vandaag was een bijzonder heldere dag dus een prachtig uitzicht. Natuurlijk werden we weer op de foto gezet en bij het verlaten mochten we de foto’s voor de som van 40 AUD in bezit krijgen. Tot groot verdriet van de verkoopster hebben we besloten het niet te doen. Via Pitt Street (niet van Brad Pitt), lopen we richting Darling Harbour. Pitt Street is de duurste straat van Sydney en behoort tot een van de duurste straten ter wereld. Je vindt daar geen Wibra, Action of Zeeman. Het zijn louter de gerenommeerde merken die de huur van de panden kunnen bekostigen.

We arriveren in de Darling Harbour en wanen ons in St Tropez. Mooie jachten en terrassen waarop mensen genieten van het goede leven. En wij genoten vandaag van het goede leven. Om 18 uur heb ik afgesproken met Mike (nee, ik ben niet schizofreen) een oud-collega en vriend die 10 jaar geleden vanuit Nederland is teruggegaan naar Sydney. We hebben een heerlijke avond gehad waarbij bij gekletst is onder het genot van een drankje. Later hebben we een Seafood restaurant bezocht en heerlijk gegeten. Rond 23 uur hebben we afscheid genomen en vanwege de prachtige avond besluiten we lopend naar het Hotel te gaan. Moe maar meer dan voldaan arriveren we op onze kamer.

Even waren we bang dat Sydney niet zou voldoen aan de hooggespannen verwachting maar na vandaag kunnen we die angst overboord zetten.

Wat een heerlijke stad!

1. Angela Lemmens:
    20 februari 2017
    Weer prachtige foto's van Sydney wat een geluk dat jullie naar opera kunnen geweldig!
  2. Gina:
    20 februari 2017
    ...ik zie het al...op de bucket list!
    Wat een super mooie foto's..vooral met die mooie blauwe lucht.
    Geniet er van!
  3. Milldred Bouwmeester:
    20 februari 2017
    Naar de opera. Wat leuk. Leuk verhaal ook weer.
  4. Jan en Leny:
    20 februari 2017
    Prachtig weer, heerlijke temperatuur, mooie foto's.
    Jullie hebben stof genoeg om over deze vakantie te praten.
  5. Mathilda Schluter:
    24 februari 2017
    Jullie zijn alweer lang en breed uit Sydney vertrokken, maar ik "moet" nog reageren op jullie verhalen. Heerlijk om ook bij jullie te lezen hoe positief jullie deze stad ook ervaren. Bringing back good memories! :-)
    Wat een prachtig mooie foto's ook weer!