View From A Bridge

21 februari 2017 - Sydney, Australië

In de categorie “mooie verhalen hoeven niet waar te zijn” het volgende:

Toen de eerste Engelsen voet op Australische bodem zetten was het onmogelijk te communiceren met de Aboriginals. Toen de Engelsen voor het eerst een Kangoeroe zagen vroegen ze aan de Aboriginals “What’s that”? De Aboriginals die hier geen ene moer van begrepen riepen “Kangaroo” wat in het Aboriginal zoiets betekent als “Ik snap niet wat hij zegt”. En zo heeft de Kangoeroe zijn naam gekregen.

De boog kan niet altijd gespannen zijn en daarom zijn we vanmorgen naar Bondi Beach geweest. Bondi Beach is Sydney’s bekendste City Beach en heeft zelfs zijn eigen Reality Serie. Na een kop koffie en een ontbijt op de promenade moesten we natuurlijk het strand en de oceaan testen. En na een paar uur wentelen en dippen kunnen we unaniem oordelen dat het op Bondi Beach goed toeven is.

Met de bus terug naar het hotel want er moet nog een keer gewassen worden. Naast het hotel zit Wong’s wasserette en daar gaan we met onze vuile was naartoe. Wong spreekt niet zo duidelijk Engels en het duurt dan ook even voordat Wong snapt dat wij zelf onze was willen doen en dat onze onderbroeken en sokken niet gestreken hoeven te worden. Na een kleine 2 uur ligt alles weer schoon en lekker ruikend in de tas.

De Harbour bridge is mooi om te bekijken maar wellicht ook mooi om overheen te wandelen. We nemen de Ferry naar de overkant en wandelen terug over de brug. De avond valt over Sydney en dat levert prachtige beelden op.

Het is inmiddels tegen 21 uur en het is nog steeds aangenaam buiten. Op een terras in de haven genieten we van deze avond onder het genot van een hapje en een drankje.

Nog een week te gaan en ondanks een geweldige tijd in Nieuw-Zeeland en Australië vinden we het niet erg om weer naar huis te gaan. Goh, wat hebben we een hoop gezien en gedaan.

Awesome!

1. Jan en Leny:
    Prachtige avondfoto's.
  2. Ankie en Robert:
    21 februari 2017
    Zumbooo! Ik ben jaloers! Te gek zeg. Nog iets geproefd? Mooie foto's ook weer. Fijn dat jullie nog wel naar huis willen komen. Ik was er een beetje bezorgd om Veel plezier daar verder. dikke knuffels xxx
  3. Ellen:
    21 februari 2017
    mooie foto's weer hoor. Wij vinden het ook fijn dat jullie er weer bijna zijn. Maar.... hier is het voorlopig nog geen zomer.....
    Dan maar lekker knus met een designtje op de bank met de kachel aan om live alle verhalen te horen.....
  4. Mathilda Schluter:
    24 februari 2017
    Zeker weten dat jullie een hoop gezien en gedaan hebben. Straks als jullie thuis zijn, gaan jullie dat pas goed beseffen. Zeker ook als je de foto's terug gaat kijken.

Haha....goed verhaal over hoe de kangaroe aan z'n naam kwam.... Jij schrijft het met een knipoog, ik lees het met een knipoog ;-)

Strak plan om met de ferry naar de overkant te varen en terug via de Harbour Bridge te lopen. Naast een mooie ervaring ook nu weer mooie foto's!