On the Road Again

29 januari 2017 - Lorne, Australië

Na ruim 4 dagen in steden (Christchurch en Melbourne) te hebben doorgebracht kiezen we vandaag weer voor het open landschap. We beginnen vandaag aan de “Great Ocean Road”.

Vanmorgen zijn we nog even naar het verhuurbedrijf geweest en hebben de camper omgewisseld voor een andere. De manager (Mel) heeft alles prima afgehandeld. Zelfs een nieuwe broodrooster ! (haha). Als kers op de taart kregen we ook nog 150 AUD teruggestort vanwege de dag vertraging. Om met Churandi Martina te spreken: Wij zijn blij!

Die “Great Ocean Road” begint bij Torquay. Het centrum van de surfwereld. Hier zijn merken zoals Billabong en Ripcurl gestart. Je past niet in het plaatje als je niet tenminste een surfboard onder je oksel hebt of gehuld bent in een wetsuit. We hebben er heerlijk geluncht uitkijkend over de oceaan. Tja, iemand moet het doen!

Een stukje verder komen we het plaatsje Anglesea tegen. Op zich niets bijzonders, ware het niet dat op de plaatselijke golfclub de Kangoeroes loslopen tussen de golfers. Dit moesten wij zien! En ja hoor, gezien en op de gevoelige plaat vast gelegd.

Onze stop voor vandaag bevindt zich in Lorne. Aan de “Great Ocean Road” vinden we een mooie camping. En na wat logistieke inspanningen zitten we prinsheerlijk voor de camper. Hier in Lorne hebben ze net als in Den Haag last van brutale vogels. I.p.v. onze meeuwen stikt het hier van de kaketoes. Ze zien er mooi uit maar …

Morgen blijven we nog een dagje in Lorne voordat we verder rijden. Het is tenslotte maandag en op maandag wassen we!

Oké, we gaan ook naar het strand.

1. Angela Lemmens:
    29 januari 2017
    Geweldig die Kangaroos op de golfbaan weer mooie foto's.
    Wat fijn dat verhuurbedrijf aud 150 heeft terug gestort
    En al aan t surfen mate????