Such a Perfect Day

28 januari 2017 - Melbourne, Australië

Ja, daar zijn we weer! Vandaag een druk programma en dus snel aan de slag. Er stond nog een puntje open v.w.b. de camper. In een kort telefoontje met het hoofdkwartier kregen we de welgemeende excuses en kunnen we morgen een vervangende camper komen halen.

De zon schijnt het is zo’n 26 graden en we nemen de tram naar Melbourne. Het openbaar vervoer is trouwens prima geregeld hier. In Melbourne hebben we de Griekse wijk bezocht. Hier vandaan zijn we door de Chinatown gelopen. Het is tenslotte Chinees Nieuwjaar vandaag. Het jaar van de Haan! Een van de mooiste plaatsen in Melbourne is de Queen Victoria Market. De enorme markt biedt alles wat maar met eten te maken heeft. Grote afdelingen met vis, vlees, groente en fruit. Een genot voor de zintuigen. En ja, zo’n schaal met oesters laat je dan niet liggen… Slurp! Melbourne heeft ook zijn oude trams van stal gehaald en ingezet als toeristentram. In ongeveer een uur rijdt hij rondom het centrum en passeert alle bezienswaardigheden. Gisteren melde ik al over de restaurants van George Calombaris (Masterchef Australia). Vandaag hebben we ze even nagelopen. Gazi, The Press Club en vanavond The Helenic Republic. Helaas liet George zelf verstek gaan.

Ik als groot cricket liefhebben moet natuurlijk naar de MCG (Melbourne Cricket Ground). Wat Lords is voor de Engelsen is de MCG voor de Australiërs. Een crickettempel waar maar liefst 100.000 toeschouwers de inspanningen van hun favorieten kunnen volgen. Nadat alles was geabsorbeerd zijn we naar de buren gegaan. Daar was een alleraardigst tennistoernooitje gaande. We hebben er een paar heerlijke uren doorgebracht en naar de rolstoel finale gekeken met onze landgenote Jiske Griffioen. Helaas moest zij haar meerdere erkennen in een Japanse. De zusjes Williams speelden pas aan het begin van de avond en dat viel samen met onze reservering bij George. Na de Australian Open zijn we rustig naar Brunswick gegaan om ons voor te bereiden op de Griekse lekkernijen. Zoals ik al zei is het openbaar vervoer goed geregeld en om die reden kwamen we veel te vroeg aan. De plaatselijke pub “a Whole Lotta Love” zag er lieflijk uit maar bleek een onvervalste rockkroeg te zijn. De band van vanavond deed alvast de soundcheck en dat was al rete hard. Een pint of Brunswick Bitter en een Steaming Goat brachten verlichting. Echter voordat de band van start zou gaan knepen we ertussen uit. Een half uur te vroeg arriveerden we bij the Helenic Republic en we boften, onze tafel was al gereed. Een heerlijk levendige zaak waar onze gastvrouw uit Korfu ons welkom heette. Wat er de volgende 1,5 uur volgde was puur geluk. Nog nooit hebben zulke lekkere Griekse gerechten gegeten en zelfs de Retsina kwam van een andere planeet. Nadat de rekening was voldaan hadden we nog een lekkere wandeling en een tramrit voor de boeg. Een uur later zaten we nog nagenietend voor de camper. Ja, je hebt van die dagen dat de goden je goed gezind zijn.

Kali Nichta

1. Willy Cupido:
    28 januari 2017
    Dat ziet er weer allemaal even heerlijk uit. En Mike wat een leuke schrijfstijl heb je! We genieten iedere keer weer van jouw beeldende teksten. Fijne voortzetting van jullie tocht.
  2. Rob Rappa:
    28 januari 2017
    Mooi weer lekker eten en drinken, en foto's maken. Gaan jullie ook naar de tennisfinale kijken. En niet te veel kopen of is het kijken kijken en niet kopen. Veel plezier
  3. Angela Lemmens:
    28 januari 2017
    Wat is het weer genieten van jullie reisverhaal over/van Melbourne .
    Leuke foto's weer , genieten jullie maar van deze geweldige reis....
    Door jullie verhalen reizen wij met jullie mee
  4. Josee:
    29 januari 2017
    είμαστε ζηλιάρης
  5. Jan en Leny:
    29 januari 2017
    Heerlijk zeg om zo'n superdag gehad te hebben. Dat is vakantie.