I am Waiting…

27 januari 2017 - Melbourne, Australië

Zo, daar zijn we weer! 2 dagen even in transfer gezeten. Het vertrek gisteren verliep zonder bijzonderheden. Camper opruimen, inleveren en te lang wachten op de luchthaven voor de vlucht naar Melbourne. Eenmaal aangekomen in Melbourne ging het allemaal wat vlotter. Aussie Dollars pinnen, een simkaart kopen en naar het hotel. Nadat de spullen op de kamer waren gebracht namen we de Airlink naar de Docklands in down Town Melbourne. Vandaag 26 januari is het Australia Day. In 1877 bereikte de Britse vloot Sidney en eiste de kolonie New South Wales op voor het Britse Rijk. Het is sinds 1994 een nationale feestdag en in veler opzichten te vergelijken met onze Koningsdag. Het havengebied is bezaaid met Foodtrucks en overal is muziek. Maar het hoogtepunt is het vuurwerk dat om 22:15 uur vanaf het dak van het Etihad Stadium wordt afgestoken. Op de weg terug naar het hotel merkte we dat we 2 uur in tijd zijn teruggegaan. De klok gaf middernacht aan maar het voelde als 2 uur ’s nachts. De volgende ochtend mochten we de camper gaan ophalen. Echter met de nationale feestdag van gisteren (camperverhuur ook dicht) waren er vanmorgen 2 keer zoveel afhalers als normaal. Totale chaos. Gemiddelde wachttijd zo’n 2 uur! Het waren vooral de Chinese gezinnen (en dat waren er veel) die veel tijd nodig hadden. Hun beperkte talenkennis zorgt voor veel onduidelijkheden en oponthoud. Uiteindelijk waren we na 3 uur wachten aan de beurt. We werden uiterst vriendelijk geholpen maar toen we uiteindelijk op de camping aankwamen bleken er toch nog een paar onvolkomenheden aan de camper te kleven. Heen en weer bellen, een monteur langsturen, toch weer niet, pas na het weekend… kortom het is eind van de middag en constateren dat dit een verloren dag is. Morgenochtend maar weer even bellen.

Voor morgen staat nog een dag Melbourne op het programma alvorens we de “Great Ocean Road” opdraaien richting Adelaide. Morgen is ook de damesfinale van de Australian Open. En hoewel kaarten niet te krijgen zijn of tegen astronomische bedragen, gaan we wel even sfeerproeven. Voor de volgers van Masterchef Australia, we hebben morgenvond gereserveerd bij “The Helenic Republic”. Een van George Calombaris zijn restaurants. We zijn benieuwd.

Tada

1. Ellen:
    27 januari 2017
    Gelukkig weer een bericht. Ik miste het al heel erg. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en het tweede deel kan beginnen na de verloren dag..... wij zijn weer in afwachting van de mooie verhalen en foto's. Ps de cameralook gaat goed
  2. Peter Naber:
    27 januari 2017
    Wow dat is een heel gave route. Hebben wij 4 jaar geleden ook gedaan.
  3. Angela Lemmens:
    Welcome to Australia
  4. Ankie en Robert:
    27 januari 2017
    Hoi lieverds, wat een verhaal weer, heerlijk om te lezen. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Hoop dat de camper snel weer gemaakt is. Doe George de groetjes en geniet er lekker van xxx
  5. Walter van Gerven:
    27 januari 2017
    Wat jammer dat je niet op de tribune zit bij de damesfinale tennis. Dan had ik naar jullie kunnen zwaaien als jullie in beeld zouden zijn. Verder wens ik jullie smakelijk eten bij ' de masterchef' / (mastercock ? )
  6. Jan en Leny:
    28 januari 2017
    Haha, daar staan jullie dan met je vlaggetje. Dit feest hadden jullie te pakken, mooi toch. Beetje pech met de camper, hopelijk blijft het hierbij. Veel plezier in Australië.