On top of the world !

5 januari 2017 - Whakapapa Village, Nieuw-Zeeland

De bestemming voor vandaag was Whakapapa midden in het Tongariro nationaal park. De avond ervoor hadden we de camping aldaar al voor 2 nachten geboekt. Een werkelijk prachtige rit met het ene uitzicht nog mooier dan het ander. Na een uurtje rijden werd het tijd voor een bakkie. En met dit mooie weer konden we geen betere plek vinden dan op een rustige uitkijkpunt. Lekker burgerlijk ging de ketel op, de Nescafé in de kopjes en de stoeltjes in de zon. Hoe je van simpele dingen zielsgelukkig kan worden. Toen de laatste druppel genot was genuttigd vervolgden we onze reis. Lake Taupo is een gigantisch meer midden op het Noordereiland en ten noorden van het Tongariro nationaal park. De oevers zijn grillig en het uitzicht hierop adembenemend. In de verte zagen we Mt. Tongariro al liggen met zijn besneeuwde top en zijn 1968 meter hoogte. Steeds hoger ging de camper totdat we in Whakapapa village aankwamen. Maar we wilden verder !! De besneeuwde top had ons in zijn macht. 10 minuten later had de camper zijn top bereikt maar nog steeds was de honger niet gestild. Gelukkig was de kabellift geopend en niet veel later ging de reis verder opwaarts. Vulkanisch gesteente overal een waterval en sneeuw. Boven aangekomen werden we beloond met een prachtig uitzicht vanaf de berg. Ook hier heeft Peter Jackson opnames geschoten voor zijn film. Dit ruige landschap leent zich bij uitstek om de scenes rondom Mordor te schieten. Na een uitgebreide lunch (Gele Curry en een Beef & Bacon Burger) namen we de lift weer naar beneden. Bij de camping aangekomen bleek de in onze ogen gemaakte reservering (incl. Betaling) slechts een uitvraag te zijn geweest en alle plaatsen waren bezet. We stonden weer met beide benen op de grond.

1. Angela Lemmens:
    Wat hoog !!!
  2. Agnes:
    Indrukwekkend
  3. Arnoek:
    5 januari 2017
    Wauw, mooi verhaal, en super foto's weer! Hoe is het afgelopen qua overnachting?
  4. Willy:
    5 januari 2017
    Wat leuk dat wij op deze manier een stukje met jullie mee kunnen reizen. Mooi om jullie zo te zien genieten! Fijne reis verder! Willy
  5. Thea:
    5 januari 2017
    Wat heerlijk om zo mee te genieten van jullie reisverhalen over NZ en AUS. Ook de foto's zijn schitterend en roepen veel herinneringen op. Zelfs de zwavellucht als je Rotarua bereikt....
  6. Peter:
    5 januari 2017
    Ziet er imponerend uit Camper bevalt goed ?? Gr vanaf ons bootje in de buurt van Oman !!!
  7. Ruud en Lidi:
    5 januari 2017
    Balen van de camping maar wat een prachtige foto's!!!
  8. Ellen:
    5 januari 2017
    Wat onwijs gaaf allemaal.... hoe bevalt de camper?
    Liefs Ellen en Marinus
  9. Milldred Bouwmeester:
    5 januari 2017
    En, toch nog ergens kunnen slapen? Leuk verhaal weer.
  10. Ellen:
    5 januari 2017
    Hey Mike en Lettie, volgens mij zijn jullie het nieuwe deel in de serie van de Lord of the Rings aan het beschrijven..... jullie houden wel van een clifhanger! Ben benieuwd naar morgen.
  11. Mathilda Schluter:
    5 januari 2017
    Wow....nog maar een week weg en al zoveel mooie dingen.
    Gaan jullie er een sport van maken om ieder verslag de titel van een muzieknummer te geven? ;-)
    Hopelijk is jullie overnachtingsprobleem toch opgelost? Betalen en dan geen plek? Iets Nieuw Zeelandse zeker!
  12. Walter van Gerven:
    6 januari 2017
    Beste Mike en Lettie,
    Reizen zonder teleurstellingen bestaan volgens mij niet. Toch wel zuur dat je denkt gereserveerd te hebben en dat het niet zo blijkt te zijn. Mocht je er wel douchen ? of was er geen enkel begrip voor dit misverstand.
    Frodo had het op zijn reis ook niet altijd even makkelijk, maar ja, die had een MISSIE.
    Foto's zijn prachtig en zo te zien genieten jullie met volle teugen.
    Maandag maar tennissen zonder jou. Ik zal je missen Mike !
    Tot de volgende keer.