Dansen op de vulkaan !!

4 januari 2017 - Whenuakite, Nieuw-Zeeland

Rijdend door dit prachtige en gevarieerde landschap voel je je tot rust komen. En niet alleen door het landschap ook de mensen dragen hieraan bij. Ze zijn erg aardig en hulpvaardig. We hebben het gebied rondom Auckland achter ons gelaten en rijden via Coromandel naar de Bay of Plenty. Door het iets bewolkte weer van vandaag ziet de kustlijn er spookachtig uit.

Onze eerste stop van vandaag is het dorpje Matamata. Tot een aantal jaren geleden slechts een kuil in de weg totdat Peter Jackson er zijn opnames voor “Lord of the Ring” en “the  Hobbit” maakte. Moet wel gezegd worden dat dit slechts om de opnames van “The Shire” betreft. Het Hobbit-dorp is hier nagebouwd en heeft Matamata veel welvaart gebracht. Het hoeft natuurlijk niet gezegd te worden dat nadat Peter Jackson en zijn gevolg vertrokken waren Matamata hun Hobbit-dorp om gedoopt hebben tot “Hobbiton” en er jaarlijks vele toeristen mee trekken. Ook wij hebben ons steentje bijgedragen aan de welvaart van Hobbiton. Nadat we zowat bezweken waren onder alle Frodo-souveniers en Middelaardse prullaria werd de camper gestart voor de rit naar Rotorua, onze eindbestemming voor vandaag.

Beschreven als outdoor walhalla en toeristen centrum waren wij enigszins terughoudend. Wij zijn niet zo van dat massale. Bij het binnen rijden van Rotorua viel ons het massale gelukkig reuze mee. Wat wel meteen opviel was de massale geur van zwavel die de neus vulde. Overal zie je de stoomwolken uit de grond komen. En dan bedoel ik ook overal !! elke put in de weg elke tuin echt overal. Passages van Dante Alighieri’s “Goddelijke Komedie” schoten mij te binnen. Wij waren in de hel aangekomen !

Het gehele gebied is één vulkaangebied. Overal pruttelende poelen van modder en heet water. De naam van onze camping “the Cosy Cottage” dekte niet geheel de lading.

Zijn wij minder van het massale, wij zijn zeker liefhebber van Thermale baden en deze zijn hier in overvloed. Zelfs de camping heeft naast een zwembad nog drie warmwaterbaden. Nadat de camper op zijn plaats stond werd de zwembroek aangetrokken en was het bubbelen en pruttelen geblazen. Ja, zelfs in de hel is het goed toeven.

1. Agnes:
    4 januari 2017
    Haha bizarre ervaring! Vooral die indringende lucht overal geniet lekker van dit unieke natuurverschijnsel. Is het ook een beetje een lekkere temperatuur eigenlijk?
  2. Wilma Offerman:
    4 januari 2017
    Lijkt me een gekke ervaring overal dampen in dat vulkaangebied.... Beetje Creepy ook. Spannend. Heerlijk om jullie te volgen op deze manier...liefs en groet uit Maassluis
  3. Petra Stad:
    4 januari 2017
    Jullie zijn over de jetlag heen? Gewelig om zo mee te reizen.
  4. Margo:
    4 januari 2017
    Leuk om zo met jullie mee te genieten!!
  5. Isaura:
    5 januari 2017
    Scary zo'n vulkaangebied :-) en die dampen uit de grond. Wel leuk om te lezen hoe jullie genieten.
  6. Hans Rosenmuller:
    9 januari 2017
    Leuk. Is er nog meer LoT?

Waar is de foto met de zwembroek?