Vraag het aan Mike (week 2)

11 januari 2017 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

Ja ja, het is weer tijd voor de populaire rubriek “vraag het aan Mike”. We zijn weer overspoeld door jullie vragen. Laat ze maar doorkomen!

Een vraag is hoe we aan zo goed internet komen? Los van het feit dat je hier in Nieuw-Zeeland overstelpt wordt met gratis Wifi heb ik van een tennismaatje een “Mifi” geleend. Dit is als een kleine telefoon waar je een wifi hotspot voor 3 apparaten mee maakt. Je koopt in het land van bestemming een simkaart en je hebt altijd wifi via het 3G netwerk bij je. Erg handig. Bedankt Ton.

Waar heb je het lekkerste biertje gedronken en welk merk? Tja, het antwoord is nog wat voorbarig en hopelijk krijgen we nog een aantal te proeven. We nemen deze vraag dan ook zeer serieus (zie onze foto’s) en er gaat flink wat tijd inzitten om tot een goed afgewogen besluit te komen. Als het dan toch tot een tussenstand moet komen zijn Lettie en ik erover eens dat de Mac brouwerij in Wellington een heerlijk biertje brouwen. Voor Lettie was de topper de “Sassy Red” een amberkleurige Ale. Mijn voorkeur gaat uit naar de “Three Wolves Pale Ale”. We houden jullie op de hoogte.

Hoe is het weer? Tja, de temperatuur ligt tussen de 20-26 graden, veel zon en af en toe (zoals vandaag) een buitje. Kortom een Hollandse zomer. In Australië loopt het kwik richting de 35 graden. We kunnen ons borst nog natmaken.

Wat eten jullie? Nou dat varieert nogal. We eten als we trek hebben en soms is dat een late lunch en soms een vroeg diner. We koken in de camper en er heeft al een Curry met rijst, Een tonijnsalade en een Spaghetti Bolognaise op het menu gestaan. Maar een noodle of een omelet met brood is soms ook genoeg.

Zo, ik hoop dat jullie vragen naar tevredenheid beantwoord zijn en tot volgende week.

1. Agnes:
    11 januari 2017
    haha al die biertjes!

Heb je de chardonnay al geprobeerd? Overal heerlijk en betaalbaar:-) Ik ben sinds Nieuw Zeeland verknocht aan wijnen van het zuidereiland!
  2. Ruud:
    11 januari 2017
    Alsof we er live bij zijn in Nieuw Zeeland! Maar dan met dorst en zonder bier.