It's a Wong way to Tipperary

17 januari 2017 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Snik… Queenstown, we hebben van je genoten. Het waren twee mooie dagen.

Langs de oevers van Lake Wakatipu reden we de Fjordlands in met als bestemming Te Anau. Onderweg komen we natuurlijk weer allerlei Townships tegen. Het was wel concentreren want een keer knipperen en we waren er al weer voorbij. Exotische namen als Kingston, Garston en Five Rivers trokken aan ons voorbij. Te Anau gelegen aan (je gelooft het niet) Lake Te Anau ligt aan begin van Fjordland National park en vanuit hier kun je mooie trips maken naar Milford Sound en Doubtful Sound. Hiervoor moet je wel een paar dagen uittrekken. Het is verrassend te zien dat er in Te Anau veel Chinezen zich hebben gevestigd. Met name restaurants, souvenirwinkels en bakkerijen worden door hun uitgebaat. Er zijn zelfs al een paar straatnamen aangepast.

Vanmiddag hebben we een lekkere wandeling gemaakt langs het meer en de winkels in het dorp met een bezoek vereerd. Het is bijna 5 uur en dat betekent Happy Hour bij “The Fat Duck”. Ook zij laten zich bevoorraden door Mac’s Brewery.