Wasmachine

16 januari 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Het is maandag en dus tijd voor de kleine en grote wasjes. In tegenstelling tot gisteren is het weer onstuimig. Dat is wel vaker het geval in Nieuw-Zeeland, geen dag is hetzelfde qua weer. Geen excuus om het ondergoed, T-shirts, shorts, handdoeken etc. te kuisen. Ondertussen hebben we een mooie wandeling gemaakt door de tuinen van Queenstown. Een mooie rozentuin, enorme Sequoia’s en vijvers vol met waterlelies. N.a.v. onze observatie van een aantal dagen geleden over het poseren voor de foto hebben we de proef op de som genomen. Ik heb Lettie frontaal gefotografeerd en daarna in een pose zoals we die bij onze Chinezen zagen. Een been iets voor de ander, de schouders iets gedraaid en een tuitend mondje. Het effect was verbluffend. Lettie was de helft magerder op de tweede foto en het had niet veel gescheeld of ze was in zijn geheel onzichtbaar geworden. Enfin ook voor een klein wetenschappelijk onderzoek deinzen we niet terug.

Gisteren merkten we al een enorme rij bij Ferguson’s Backery en wij hebben dat vandaag toch maar even gecheckt. Voor die lange rij is een reden en dat zijn de heerlijke Pies (pasteitjes, voordat jullie weer flauwe grappen gaan maken). Op een bankje gezeten hebben we deze soldaat gemaakt.

Het begint te regenen en snel halen we de was van de lijn. Gelukkig is alles droog. Vanmiddag brengen we heerlijk door met een boek en een kopje thee binnen handbereik. Ook dat is vakantie.

Oh ja, dank voor de reactie op de titelvraag van gisteren. Erg creatief allemaal maar niemand maakte de link naar de artiest van “a Kind of Magic”: QUEEN. En bij een bezoek aan QUEENstown, mocht een ode aan Freddy en zijn mannen niet ontbreken.

1. Ellen:
    16 januari 2017
    Het lijkt wel een beetje op wie, wat, waar is de mol. Maar mooie titel gevonden hoor en knap dat niemand er achter is gekomen. Toch jammer van mijn jelly Belle....... mooie pose Lettie? Ik snap die chinezen wel.
  2. Walter van Gerven:
    Ha Magic Mike en Letty,
    Leuk gevonden die verwijzing naar Queen. Toch jammer dat ik nou de voetreis naar Nieuw Zeeland niet gewonnen heb. Kom maar op de volgende prijsvraag.
    Nog een tip voor jullie fotosessies, na het succes van Letty's pose. Hoe zou Mike er op de foto uit zien als die ook eens wat meer zijn best doet zoals de chinezen en Japannezen ?
  3. Jan en Leny:
    16 januari 2017
    Haha,jaja, hoe neem je een foto. Je hebt weer wat geleerd.
  4. Amber:
    Lieve Mike en Lettie,

Wat ontzettend leuk om telkens weer te lezen wat voor bijzondere dingen jullie meemaken! Prachtige fotos en jullie maken ons wel enthousiast hoor!
    Geniet van deze schitterende reis en ik lees graag met jullie mee!

Groetjes Amber
  5. Robin:
    17 januari 2017
    Hoi Mike en Lettie,
    Net de URL ontvangen en nu lekker lezen :)
    Heel veel plezier!