A Kind of Magic

15 januari 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

In tegenstelling tot voorgaande dagen was het vanmorgen prachtig weer. De zon kwam op boven Lake Wanaka en veroorzaakte een aangenaam wakker worden. Hoewel het zondag is heeft de middenstand zijn winkels gewoon open en dus werd de koelkast bijgevuld. Vanuit Wanaka kan je autoweg 6 nemen naar Queenstown maar wij kiezen ervoor de pittoreske Crown Range Road te nemen. Deze 67km lange pas door de bergen is een aanrader en brengt je naar het skigebied van Cardrona en is zelfs de hoogst geasfalteerde weg in Nieuw-Zeeland. Rondom het middaguur naderde we Queenstown en het eerste dat je ziet is een immens meer “Lake Wakatipu” waaraan Queensland gelegen is.

Queenstown is de adventure stad van Nieuw-Zeeland. Als je iets raars wilt doen, dan is dit “the place to be”. Hier is ook het Bungyjumpen uitgevonden en links en rechts zie je mensen van platforms en bruggen afspringen. Wij bekijken het liever van een afstand. We hebben een mooie camping gevonden op 5 minuten lopen van het centrum en aan de voet van de kabelbaan die ons vanmiddag naar boven heeft gebracht. Ook hier kon je op allerlei manieren weer naar beneden (fietsen, rodelen, klimmen, springen en wandelen) maar wij hebben gewoon een retour met de kabelbaan aangeschaft. Over het uitzicht vanaf de top kunnen we kort zijn, het was weer adembenemend (zie foto’s). Na een ijsco zijn we naar beneden gegaan en hebben het dorp ontdekt. Heerlijk zo’n plaats aan het water. Het bruist er en als je honger of dorst hebt kom je volledig aan je trekken. Over dorst gesproken….in “The Pub” hebben ze het volledige assortiment Mac’s bieren op de tap. En omdat ik zeker wilde zijn dat de ‘Three Wolves Pale Ale” echt de lekkerste is heb ik er nog maar een geproefd. Na wat uren in de zon, was het aan die dekselse kokkie Mike om het avondeten te bereiden. Rijst met Chicken Tiki Masala en een gezonde salade. Jammie!

We blijven nog een dag in Queenstown en hebben voor morgen een mooie wandeling op het programma staan.

Wellicht denk je bij jezelf allemaal wel mooi Mike maar wat heeft de titel (A Kind of Magic) nou met vandaag te maken? Ik geef toe hij is een beetje ver gezocht maar ik daag jullie uit om met het antwoord te komen. Morgen de uitslag.

1. Ellen:
    15 januari 2017
    Ik denk dat het te maken heeft met bier. Jullie worden door het magische bier naar de pub getrokken......Je bent alweer begonnen met een pubquiz. Of is het magisch dat je gelijkenis ziet in een jellybean.... een soort van jellybean tussaud....
    Alle gekheid op een stokje. Het is weer een prachtig verhaal met waanzinnige foto's en er volgt nog zoveel meer moois.....
  2. Mathilda Schluter:
    15 januari 2017
    "A kind of Magic" ... het uitzicht dat jullie vanaf bovenop de berg hebben...magisch.

Maar ook ik moet aan de pub denken....hebben jullie een potje darts gespeeld en heb jij Mike net zo goed geworpen als Magic Mike (naamgenoot), Michael van Gerwen?

Heerlijk om weer eens met een zonnetje wakker te worden! Dan ziet de omgeving toch anders uit! Veel plezier in Queenstown and surroundings
  3. Walter van Gerven:
    15 januari 2017
    Wie kent ' magic mike' de wereldberoemde darter van Nederlandse bodem nog niet ?
    Z'n achternaam komt me wel heel bekend voor.
    Ennnn Wat is mijn prijs ?
    Verder zit ik mee te genieten van jullie mooie reisavontuur en prachtige foto's
  4. Wilma Offerman:
    15 januari 2017
    Genietend van de zon / omgeving met wederom een lekkere Three Wolves Pale Ale. That's the magic. Hihihihi
  5. Josee:
    It's a kind of magic
    A kind of magic - no way
    One dream, one soul, one prize
    One goal, one golden glance of what should be
    It's a kind of magic
    One shaft of light that shows the way
    No mortal man can win this day
    The bell that rings inside your mind
    Is challenging the doors of time
    The waiting seems eternity
    The day will dawn of sanity
    Ooh ooh ooh ooh
    Is this a kind of magic?
    There can be only one
    Will soon be done
    This flame that burns inside of me
    I'm hearing secret harmonies
    The bell that rings inside your mind
    Is challenging the doors of time
    This rage that lasts a thousand years
    Will soon be, will soon be, will soon be done
    This is (this is) a kind (a kind) of magic (yeah)
    There can be only one one one one
    This rage that lasts a thousand years
    Will soon be done - done
    Magic - it's a kind of magic
    It's a kind of magic
    Magic magic magic (magic)
    Ha ha ha haa - it's magic
    Ha haa
    Yeah yeah
    Wooh
    It's a kind of magic

Daar zit vast wel iets tussen ;-) xx ook van Elsbeth