Vraag het aan Mike (week 1)

6 januari 2017 - Turangi, Nieuw-Zeeland

Met veel interesse en plezier lezen we dagelijks jullie reacties op onze reisverslagen. Voor een aantal van jullie is het herkenning. Voor andere een eerst kijk via onze ogen naar dit prachtige land. Maar wat ons ook verrast is dat er best wel vragen zijn over van alles.

In deze wekelijkse rubriek wil ik met name hier wat meer aandacht aan schenken.

Zo krijgen we een aantal vragen over onze camper. Hoe is hij, wat zit er allemaal in, hoe rijdt dat nu aan de linkerkant ? Nou ik kan er het volgende over kwijt. De camper is ruim 7 meter lang en bevat naast een vaste bestuurderscabine (half automatische versnelling) een natte ruimte met toilet en douche, een keuken met koelkast, magnetron, gasfornuis, aanrecht en een lekker groot bed. Ik heb mijn charmante assistente Lettie gevraagd in de bijgevoegde foto’s het interieur te tonen. Voor wat betreft het links rijden…..ach het gaat vanzelf !

Een andere vraag is of de titels van mijn verslagen bewust songteksten zijn. Ik kan hier kort over zijn, nee dit is geen bewussie maar wel een leuk idee en ik zal proberen dit met de volgende verslagen voort te zetten.

Een andere vraag is of we het vierde deel van Lord of de Rings aan het schrijven zijn ? Nou nee, maar Nieuw Zeeland ademt gewoon Tolkien uit en in alle delen van dit land kom je locaties tegen die als decor voor de film hebben gediend. Ik als liefhebber van dit genre smul ervan en laat jullie graag hierin meedelen in mijn verslagen.

De laatste vraag komt naar aanleiding van gisteren. Het verslag eindigde abrupt toen we onze gereserveerde slaapplek werd ontzegd. Het is altijd goed om een plan B te hebben. We zijn gewoon de berg afgereden en in het dorp Turangi hebben we een camping gevonden die ons wel wilde hebben. Oh ja het geld is gewoon teruggestort.

Ik hoop op deze manier een beetje in te kunnen spelen op de actualiteiten in Nederland en laat die reacties en vragen maar doorkomen. Heb je een leuke opdracht voor ons …dat mag natuurlijk ook en wij zullen hem zo goed mogelijk uitvoeren.

Groetjes,

Lettie en Mike

1. Nicole:
    6 januari 2017
    Geweldig om te lezen hoe het met jullie gaat en zo een kijkje down under te nemen. Mooie foto's en ervaringen en dan zijn jullie pas een week weg! Dat belooft wat. Heel veel plezier en geniet er van!!! Groetjes
  2. Lies & steven:
    6 januari 2017
    Leuke start van de dag; weer een reisverhaal van Mike en Lettie :)
    Tot morgen!
  3. Milldred Bouwmeester:
    6 januari 2017
    Ik zag de temperatuur op jullie blog. Vannacht heeft het hier gevroren. Op sommige plaatsen in Nederland tot -10. Brrr. Zo koud. Heel veel plezier verder.
  4. Hans Mouton:
    Hoi Luitjes,

De camper lijkt mij fantasties, geniet van alle momenten,plaatjes,beleveningen
    en van elkaar.
    Groetjes van ons.

Groet
  5. Ellen:
    6 januari 2017
    Heel inspirerend allemaal. Wie weet waar ons dit ooit brengt....
    Camper goedgekeurd voor Europa? Dan gaan we vast zoeken op marktplaats
  6. Josee:
    7 januari 2017
    Alvast voor de rubriek ' Vragen aan Mike week 2: Waar heb je het lekkerste biertje gedronken en welk merk? xxx
  7. Mathilda Schluter:
    8 januari 2017
    Wat leuk dat jullie deze rubriek "Vraag het aan Mike" hebben opgestart. Ben benieuwd hoe lang jullie de songteksten/-titels volhouden! Dank je wel!