Summertime

7 februari 2017 - Victor Harbour, Australië

Vandaag weer zo’n heerlijke zomerdag. 31 graden, strand, zee en een BBQ of zoals de Aussies zeggen een “Barbie”. Vanmorgen zijn de vleesspiesen gehaald en de ingrediënten voor een heerlijke Griekse salade liggen klaar. Dat wordt dus smullen geblazen.

Even iets anders, een grappig fenomeen hier. Als wij ons biertje of wijntje willen kopen kunnen we terecht in de supermarkt of slijterij. Hier in Australië is de verkoop van drank gescheiden. In aparte drankenwinkels kan je op vertoon van legitimatie alcohol verkrijgen. Nou kom je dat in meerdere landen tegen (bijv. Scandinavië) maar hier hebben ze ook “drank-drive thru”. Een beetje als de Mc-Drive. Je rijdt je wagen naar binnen en wordt direct voorzien van dozen drank. Overigens is de alcohol in Australië veel duurder dan bij ons in Nederland. Dat weerhoudt ons overigens niet zo af en toe een klein glaasje te nuttigen.

Vandaag hebben we ons dus rustig gehouden en genoten van het lekkere weer… We waren er aan toe…

1. Amber:
    7 februari 2017
    Oh wat heerlijk vanavond Bbq!! En dat temperatuurtje dan!! Geniet lekker luitjes!!
    Enne.. hoe laat eten we? Kom draaaan!!
  2. Milldred Bouwmeester:
    7 februari 2017
    Wat een heerlijkheid. Hier is het regenachtig en wordt het weer koud. Kunnen jullie niet wat mooi weer hier naartoe sturen?
  3. Rob Rappa:
    7 februari 2017
    Proost, en eet smakelijk. Hebben ze daar ook een indische toko?
  4. Arnoek:
    8 februari 2017
    Hey Lettie en Mike,

Ik liep heel wat reisverhalen achter door mijn eigen vakantie, maar ben weer helemaal bij. En wat een heimwee heb ik gekregen naar Australië, geweldig!!
    Heel veel plezier nog,

Arnoek
  5. Mathilda Schluter:
    9 februari 2017
    Er zijn vervelender plekken te bedenken waar je een dag niets doet ;-)

Leuk verhaal over de drank-drive-thru!