Wild Thing

9 februari 2017 - Flinders Chase, Australië

Het bleef lang warm gisteren en met het gebrek aan wind koelde het maar matig af. Daarbij stikte het van de muggen dat zelfs de “Deet” eraan te pas moest komen. En daarom kropen we er bijtijds in en dan is zo’n airco in de camper heerlijk. De warmte eruit en wij lekker slapen. Doordat we er vroeg in lagen waren we vanmorgen ook weer vroeg op. De weersvoorspelling geeft voor vandaag wederom 41 graden aan. Echter door de frisse bries is het aangenaam. Na het ontbijt gaan we op pad. Vandaag rijden we via de noordelijke rondweg naar de andere zijde van het eiland. Na een uurtje rijden arriveren we in Parndana, een klein dorpje in het centrum van KI. Bij de lokale bakker hebben we een koffie gedronken met een overheerlijke Blackberry Muffin. Even buiten Parndana ligt het “KI Wildlife Park”. Hier hebben we een aantal uren doorgebracht met het voeren van de kangaroos en wallabies. “CRIKEY, It’s amazing!!”. Om 11 uur was het tijd voor de “koala interaction session”. Hier kon je een goed gesprek voeren met een koala en tegelijk een fotoshoot houden. Verder waren er wombats, possems, dingo’s, slangen en krokodillen te zien. Erg leuk is het voeren van de pinguïns. 5 kleine “happy feet” verdringen elkaar voor de eerste rang bij de visdistributie. Een erg leuke ervaring.

Na het Wild Park rijden we door naar Stokes Bay aan de noordkust van het eiland. Vlakbij Stokes Bay ligt “Paul’s Place Wildlife Sanctuary”. Toen we ter plaatse waren bleek Paul zijn biezen te hebben gepakt. Typisch gevalletje “oude kaart”! Stokes Bay is op zich niets bijzonder. Wat de reis erheen toch de moeite waard heeft gemaakt is de doorgang naar het strand via een rotswand. Als ware avonturiers klommen en klauterden we door de spelonken om vervolgens op een prachtig wit strand uit te komen. Het ware paradijs! Terug bij de parkeerplaats vinden we de Rockpool café. Een leuke tent waar je heerlijk kunt eten. En omdat het toch lunchtijd was hebben we het nuttige en aangename verenigd. Tijdens de lunch was een cameraploeg aan het filmen voor zo’n toeristenfilmpje. Wie weet worden we nog wereldberoemd.

Na Stokes Bay reden we verder westwaarts naar het “Flinders Chase National Park”. Terwijl de toegangskaarten werden aangeschaft lukte het Lettie een mooie hoed te vinden. Als een beroemde filmster paradeert ze er mee rond. Grace Kelly is er niets bij. Met de camper reden we het park in. Na 15 km arriveerden we bij de “Remarkable Rocks”. Hierna was het de beurt aan de vuurtoren van de “Cape Du Couedic” en als laatste de “Admirals Arch” waar naast een mooie kloof ook een enorm broedplaats voor zeerobben te vinden is. Geadviseerd wordt om niet in deze wateren te gaan zwemmen. Zeerobben is een favoriete delicatesse voor de witte haai die hier dan ook veelvuldig voorkomt.

Inmiddels is het rond 5 uur en we hebben zoveel gezien en ervaren vandaag dat het hoofd vol zit. Oké … het is bijna borreltijd!

We hebben voor de overnachting gereserveerd op de “Western KI Caravan Park & Wildlife Reserve”. Een mooie natuurcamping even buiten “Flinders Chase National Park”. We staan hier tussen de koala’s, kangoeroe’s en Wallabies in. “CRIKEY, It’s amazing!!”

Genietend van een witte Savvie, genieten we na van deze mooie dag. Voor diegene die plannen hebben om deze kant op te komen, Kangaroo Island is een absolute MUST!

CRIKEY!

(Geen bereik!, iets later dan gewend)

1. Agnes:
    10 februari 2017
    Leuk zeg! Hier is t momenteel -3, ik weet niet of je blijer wordt van 41 graden.... maar jullie maken er het beste van dat kan ik wel zien
  2. Peter Naber:
    Jammer van Paul :-). En mooie hoed. :-(
  3. Peter Naber:
    10 februari 2017
    Smillies net verkeerd om.
  4. Rob Rappa:
    10 februari 2017
    Wat een heerlijke knuffels zijn dat.
  5. Jan en Leny:
    10 februari 2017
    Wat een mooie dag hebben jullie gehad zeg. Prachtige foto's.
  6. Mathilda Schluter:
    11 februari 2017
    Ahhhh.....how cute....eten etengeven van de wallabies! Mooie onvergetelijke herinnering.